Budapest-Nagymegyer 2016 tavasz

image1

Budapest-Nagymegyer
2016 tavasz

image2A Határtalanul! program keretében idén áprilisban nagymegyeri diákok látogattak el hozzánk, majd a hónap végén mi vendégeskedtünk náluk. A két utazás nemcsak a határon túl élő fiatalok életének és iskolájának megismeréséről, hanem munkáról is szólt. A szakmai téma a fürdőgazdálkodás és vízi turizmus volt. Ennek keretében a nagymegyeriek szakmai vezetéssel a Széchényi és a Gellért Fürdőt látogatták meg, mi pedig a Nagymegyeri Termál Corvinus komplexumot. Mindkét fürdőlátogatás során alapos szakmai vezetést kaptak a diákok. Ezen kívül projektmunkát készítettek, ami abban a tekintetben volt különösen fontos, hogy a felvidéki és a budapesti diákok közösen dolgoztak és hozták létre szellemi terméküket, ami egy közösen megírt tanulmány lett.

image3A diákok persze nemcsak szakmai programokon vettek részt. Nálunk a Budai Várban indult a városnézés, ahol egy alapos kvíz keretében ismerhették meg a világörökség ezen részének kevésbé közkeletű részeit. Másnap a Margit-szigeten piknikeztünk velük, a károlyis diákok szendvicsekkel látták vendégül a nagymegyerieket, amit egyik kollégánk hangulatos gitárjátéka kísért. Este egy csepeli szabadulószobában zártuk a napot, amit mindenki nagyon élvezett. Ezenfelül jártunk a Normafánál és a János-hegyen, ahol libegővel ereszkedtünk le a Zugligetbe.

image4

A hónap végén mi mentünk Nagymegyerbe, ahol a szeretetteljes fogadtatás mellett kiváló ebédet és ottlétünk alatt végig színvonalas ellátást kaptunk. Természetesen ott sem csak szakmai programban vettek részt a tanulók. A nagymegyeri tájházon kívül megtekintettük a bősi erőművet, és a harmadik napon részt vettünk a hagyományos Mátyás-ünnepségen. A nap, sőt, mondhatni, az utazás fénypontja a Termal Corvinus fürdő megtekintése és – nem utolsó sorban – kipróbálása volt.

Hazafelé már sajnos új barátaink nélkül álltunk meg Komárom szlovák részén. De kijelenthetjük, a program céljait megvalósítottuk, kiváló emberi és társas kapcsolatok alakultak ki az elszakított területen élő és a hazai diákok között.

Ha kíváncsi vagy, hogyan érezték magukat a részvevő károlyis és nagymegyeri diákok a program során, nézd meg az alábbi videót:

A HATÁRTALANUL! program folytatódik a következő tanévben is! Figyeld a kiírásokat és az utazási lehetőségeket jövőre is!