Vállalkozások az Online térben



Diákvállalkozások az Online térben

Beszámoló a projekt megvalósulásáról

A program célja az volt, hogy tehetséges tanulóink az iskolapadban megszerzett tudásukat felhasználva, új területeken alkalmazhassák képességeiket: a diákok vállalkozásokat hoztak létre, terméket vagy szolgáltatást találtak ki, amelyet teljes körűen az online térben kellett megszervezniük. Azt vártuk és kaptuk ettől a programtól, hogy ezen keresztül fejlődtek a való életben is hasznosítható szakmai és digitális kompetenciáik, és versenyképes tudást is szerezhetnek vele majd a későbbiekben.

A sajátos körülmények között (Covid lezárások időszakát éltük ekkor) vágtak bele azok a diákok, akik felhívásunkra jelentkeztek és aktívan vettek részt a projektben. Azzal, hogy az online oktatás időszakára esett a projekt első szakasza – gyakorlatilag egyből élesben kellett a diákoknak megtapasztalni az online tér kihívásait. A legapróbb részletektől (online kommunikáció, virtuális prezentáció, közösségi szobák használata, hasznos alkalmazások kezelése, stb.) a komolyabb döntésekig mindennek az interneten keresztül kellett megvalósulnia. Ez már önmagában egy tanulási folyamat volt egy olyan generáció tagjainak, akikről ugyan azt állítjuk, hogy „digitális bennszülöttek”, de ez nem vonatkozik az üzleti szféra által használt és alkalmazott programokra, alkalmazásokra, felületekre.

A komplex, 60 órás program zárásaként, a projektnappal és bemutatóval egybekötött 3 napos szaktáborban vettek részt a diákok. Szerencsére a lezárások enyhülésével – kisebb szervezési nehézségekkel (Covid igazolások stb.) – sikerült egy fantasztikus természeti környezetben (Bakony, Porva) megvalósítani ezt. A diákoktól kapott visszajelzésekből visszaigazolva láttuk, hogy a programnak ez az eleme igazi élmény volt. Élmény több szinten is: Voltak itt prezentációk a kitalált termékekről és szolgáltatásokról. Tartottunk digitális kompetencianapot, ahol – többek között - meghívott szakember tartott (stílusosan online) workshop-ot az online üzleti világ lehetőségeiről és veszélyeiről. Különböző – az online üzleti léthez szorosan kapcsolódó – játékos feladatokon keresztül pedig lehetőség nyílt azoknak a kompetenciáknak a behozására vagy mélyítésének, amelyek nélkül nincs vagy csak részleges lehet az üzleti siker. Az egészséges munka/magánélet egyensúly fontosságát hangsúlyozva fizikai kikapcsolódásra is sor került: egy nagyobb túrát tettünk a téli, havas Bakonyban. A tábor végeztével a  tanulók egyaránt értékelték a többi csapatot és saját, a három nap alatt végzett munkájukat, ezzel javítva interperszonális technikáikat és önértékelő képességüket is.

Prezentációk:

Vállalkozás első ötlet

Ötletek

Sold Us!

BAIKES

 

 



Kapcsolódó képek