Rákóczi Szövetség - pályázati hírek

Céljaink között kiemelt helyen szerepel a magyar-magyar kapcsolatok építése, anyanyelvünk és a Fejedelem szellemi örökségének ápolása. Programjaink számos témakörben szólítanak meg minden korosztályt.

Beszámoló a Rákóczi Szövetség tatabányai vezetőképzőjéről

Az elmúlt hétvégén három diákunk részt vehetett a Rákóczi Szövetség által szervezett vezetőképző táborban, Tatabányán. Beszámolójukat az alábbiakban olvashatjátok!

2016. 11. 25. péntek

Pénteken este 8 órára értünk Tatabányára és ekkor foglaltuk el a szállást, amivel teljes mértékben meg voltunk elégedve egész ottlétünk alatt. Kedvesen és barátságosan fogadtak bennünket. Az ételek a hotel éttermében mindig finomak és ízletesek voltak.

Érkezésünk után lepakoltuk a csomagjainkat, vacsoráztunk, majd vicces és szórakoztató ismerkedősés közösségépítő játékokat játszottunk.

2016. 11. 26. szombat

Szombat reggel korán keltünk, mert a reggeli 7:30-kor volt. Reggeli után Oroszlányba indultunk a szervezők által biztosított külön buszokkal, hogy megtekintsük az Oroszlányi Bányászati Múzeumot. Sok érdekességet tudhattunk meg a bányászatról és betekintést nyerhettünk egy bányász munkájába a tárlatvezető úr segítségével, aki korábban szintén bányászként dolgozott. A múzeum után Tata felé vettük az irányt, ahol a tatai vár megtekintése kerül a középpontba. Rengeteg történelmi tényt és újdonságot tudtunk meg az előadótól. Az ebéd előtti utolsó programként a tatabányai Turul emlékmű és a Szelim-barlang látogatása volt soron. A szobor és a panoráma csodálatos volt. A barlanghoz vezető erdei ösvényen sikeresen átjutottunk, ahonnan még izgalmasabb út vezetett bennünket a barlang belsejéig.

Az ismét finom ebéd után előadások hada várt ránk. Az első a Rákóczi Szövetség céljáról és működéséről szólt, ami rendkívül hasznos volt számunkra, mert új tagok lévén, ezt megelőzően nem teljesen voltunk tisztában az ott elhangzottakkal.

A második előadás volt a három nap fénypontja. Egy újságíró úr látogatott el a hotelbe és elképesztő lelkesedéssel, odaadással és profizmussal osztotta meg velünk az I. világháborút követő időkben hadifogolyként élő magyarok sorsáról gyűjtött információit. Hihetetlen érdekes és magával ragadó volt, külön ki is emeltük és meg is köszöntük neki, hogy részesei lehettünk ennek a csodálatos élménynek.

Az utolsó előtti előadáson egy filozófus, teológus bácsi osztotta meg velünk véleményét a magyarság, az érték, a haza és egyéb fontos dolgok fogalmáról. Elég sok gondolatot ébresztett bennünk. Szerencsére az előadás után lehetőségünk volt megosztani tapasztalatainkat és gondolatainkat az előadóval, aki készségesen válaszolt feltett kérdéseinkre.

Az este utolsó előadása pályázati munkákról és civil szervezetekről szólt. Betekintést nyerhettünk egy pályázat elkészítésének folyamatába, megtudhattuk mik a megvalósulás kritériumai, hogy mire kell figyelnünk és hogy mire jók a pályázatok.

A nap zárásaként megtekintettünk egy filmet, ami nagyon érdekes volt.

2016. 11. 27. vasárnap

A vasárnapi program a tatabányai Gyémánt Fürdő volt, ahova mi sajnos különböző okok miatt nem mehettünk, ezért reggeli után fáradtan ugyan, de élményekkel gazdagodva elindultunk haza.