Erasmus KA2 - pályázati hírek

Legyen naprakész a híreket illetően! Itt mindent megtalál a páylázatról, amit tudnia kell.



Erasmus KA2 projekt kezdete

"Museum Education in a Digital Era" Erasmus KA2-es projekt előkészítő mobilitásán vettünk részt november 26-30 között Görögországban, Trikalában.


Iskolánkat Ferencz Ildikó, Kertész Anna Eszter és Balogh Ervin képviselte. Az öt napos projekt keretében alapvetően előkészítettük a következő 2 év közös munkáját.

Megismertük a vendéglátó és projekt koordinátor görög iskolát, ellátogattunk a Tsitsanis Múzeumba és az egykori török fürdőbe Trikala városában, ahol korszerű digitális múzeumpedagógiai alkalmazásokkal ismerkedhettünk meg. Az alpolgármester asszonnyal történt találkozásunkkor megismerhettük a helyi kultúrpolitika prioritásait, eredményeit. 

A hét egyik leglátványosabb programja a kalambakai látogatás volt, ahol miután bemutatták a görög iskolafejlődés stációit, bepillantást nyerhettünk két kolostor életébe a Meteorák egyedülálló együttesében.

A projekt későbbi sikeres folytatásához összehangoltuk az E-Twinning koncepciónkat, amellyel a későbbiekben a részt vevő tanulók kompetenciáit fejleszteni tudjuk.

A projektben a Károlyi képviseli egyedül Magyarországot, melyben a koordináló Görögország mellett Portugália, Litvánia és Románia vesz részt.
A pályázat keretében Portugáliában, Litvániába valamint Romániába utazhatnak tanulóink és tanáraink. Az utazások szünetében kreatív múzeumpedagógiai foglalkozásokat szervezünk!

2024 Ajjaciot

Feledhetetlen két heten van túl iskolánk három lelkes tanulója, Szabó Szonja, Kolozsi Réka, Iszó Cenge és kisérő tanáruk, Balogh Éva. Rövid távú mobilitási program, /Lycée Polyvalent Jean-Paul de Rocca Serra, Porto-Vecchio/ Diákjaink egész napos munkarendben vettek részt, közgazdasági és gazdasági órákon. Betekintést nyertek filozófia, filmkészítés és esztétika illetve angol nyelvű civilizáció órákra. Szabadidejükben és hétvégén felfedezték Ajjaciot és a sziget dél-keleti részét. Erasmus+

Erasmus KA2 projekt

2018 őszén indult a „Museum Education in a Digital Era” elnevezésű 2 éves projekt 5 ország részvételével (Görögország, Litvánia, Magyarország, Portugália, Románia).

A görögországi előkészítő látogatás után beindult az itthoni munka: a résztvevő tanulóknak múzeumlátogatásokat szerveztünk a Szent István Bazilikába, illetve a Dohány utcai Zsinagóga és Zsidó Múzeumba. Ezekről a látogatásokról a 2019. februárjában Vizela/Guimaraes (Portugália) tett projekttalálkozó alkalmával kellett beszámolnunk. Három tanulónk, Barazsuly-Cintus Dorottya, Decsi Titanilla és Máthé-Tóth Zsófia utaztak Portugáliába Eperjesi Katalin és Ferencz Ildikó tanárnők kíséretében. Rengeteg élmény mellett itt került sor a projekt további feladatainak megbeszélésére is.

A következő utazás Vilniusba (Litvánia) történt 2019 októberében. Ezt megelőzően itthon el kellett kezdeni egy a magyar oktatás történetével foglalkozó múzeumsarok kialakításának előkészítését. Ehhez az iskola dolgozóitól és tanulóitól, családjaiktól kértünk iskolás éveikhez kapcsolódó tárgyakat, emlékeket. Szerencsére rengeteg érdekes dolgot sikerült szerezni. Ezeket katalogizáltuk, osztályoztuk, előkészítettük a kiállításhoz. Vilniusban Hajdú Zétény, Sipos Vivien és Stampf Írisz tölthetett egy feledhetetlen hetet nemzetközi társaságban Eperjesi Katalin és Kertész Anna tanárnők kíséretében.

A projekt egyik kiemelt feladata egy régi fotó életre keltése volt. A mellékelt képeken látható, milyen jól szórakoztunk, amíg sikerült ezt elkészíteni.

A következő utazás 2020 februárjában valósult meg a galati (Románia) partneriskola szervezésében. A remek kirándulások mellett az utolsó projektfeladat részleteinek megbeszélésére is sor került. Egy ’Múzeumi kincsesláda’ elkészítése várt még a csapatra, aminek témája az oktatás története, és olyan szórakoztató játékos feladatokat kellett bele kitalálni, amelyek vonzóvá tehetik egy kisgyermek számára is a múzeumlátogatást. Decsi Titanilla, Pilczinger Ádám és Svraka Zsófia tanulók vettek részt az utazáson Ferencz Ildikó és Kertész Anna tanárnők társaságában.

A romániai találkozó után itthoni feladatunk tehát a feladatok kitalálása, megtervezése, illetve a ’Múzeumsarok’ berendezése volt a feladatunk. Az eredményeket láthatjátok a mellékelt képeken.

2021 januárjában került sor a budapesti találkozóra, ami egyben a projekt lezárását is jelentette. Sajnos a koronavírusjárvány meghiúsította a jelenléti találkozást, de sikeresen lebonyolítottuk az online mobilitást több, mint 200 fő részvételével.

A projektben való munka rengeteg új élménnyel és tapasztalattal gazdagította a résztvevőket. Érdekes helyeket látogathattunk meg, rengeteg emberrel ismerkedtünk meg. Mivel a tanulók minden mobilitás alkalmával családoknál laktak, alkalmuk nyílt első kézből megtapasztalni, hogyan zajlik a mindennapi élet egy portugál, litván, román kisvárosi kamasz életében.

A projekt munkanyelve az angol volt, így az idegennyelv tudásukat is tudták hasznosítani és bővíteni.

A közös munka tematikája az adott ország oktatásának alapos megismerése volt. Ez egy olyan részterület, aminek tárgyalására az iskolai órák keretében nem igazán jut idő. A régi bizonyítványokat, esetenként még az 1800-as évek végéről származó fényképek segítségével sok családi történet előkerült, közelebb hozva egymáshoz a régi idők és a ma tinédzserét.

Rendkívül élveztük a nemzetközi csapattal való együttműködést. Reméljük, hogy a jövőben is lesz lehetőségünk hasonlóra.

Pályázati felhívás külföldi szakmai gyakorlatra (Írország/UK)

Pályázati felhívás külföldi szakmai gyakorlatra

Lehet, hogy egy kép erről: szöveg „Elméletből a gyakorlatba, kis- és középvállalkozások működtetésének európai rendszere.” BTK – Erasmus+ – Pályázati felhívások

Iskolánkban a 2022-es évben újraindult a népszerű külföldi szakmai gyakorlati program.

Jelen felhívás keretében az írországi/UK kiutazásra lehet jelentkezni. A sikeresen pályázó résztvevők az alábbi programon vehetnek részt:

  • Kinttartózkodás időpontja: 2022. július 9 – augusztus 6.
  • Kiutazás repülőgéppel szombaton, elszállásolás ír fogadó családoknál.
  • A fogadó családok reggelit és meleg vacsorát biztosítanak a teljes időtartam alatt.
  • Az ebéd önálló megvásárlásához a tanulók heti fix összeget kapnak.
  • A helyi közlekedéshez bérletet kapnak.
  • A fogadó szervezet: NW Academy of English https://northwestacademy.net/, Derry, UK
  • A munkaidő 6-8 óra irodai vagy könnyű fizikai jellegű.
  • A résztvevők szabad idejükben és a hétvégéken szervezett és önálló kulturális, vagy szórakoztató programokon, illetve kirándulásokon vesznek részt, megismerhetik Ulster és Donegal, valamint a környező vidék legfontosabb történelmi látványosságait, épített örökségét, múzeumait.
  • A kinttartózkodás alatt, valamint a hazautazás után különböző jellegű beszámolókat kell készíteniük (élménybeszámoló, blogbejegyzés, prezentáció, munkanapló, üzleti terv).
  • A program teljes költségét az iskolánk által elnyert Erasmus+ mobilitási támogatás fedezi, így ezekért a programpontokért a résztvevőknek nem kell fizetni.
  • Az Erasmus+ programot az Európai Unió finanszírozza 1987 óta.

Kik jelentkezhetnek, és hogyan zajlik a résztvevők kiválogatása?

  • Minden olyan iskolánkba járó tanuló jelentkezhet, aki 2022. július 6-ig betölti 16. életévét.
  • Csak legalább két oltást kapott és ezt védettségi igazolással igazolni tudó tanulók jelentkezhetnek, ennek meglétét ellenőriznünk kell.
  • Jelentkezni két dokumentum elküldésével lehet:
    1. Motivációs levél (magyar nyelvű) – kötetlen tartalmú, de formális nyelvezetű. Arról szóljon, hogy miért szeretne részt venni a programban, mit vár tőle, miben segítené jelen és későbbi tanulmányaiban és karrierlehetőségeiben.
    2. Önéletrajz (angol nyelven)vázlatos formában (job interview CV) tehát nem szöveges fogalmazás. A CV a következőket tartalmazza: név, email, telefonszám, fotó, eddigi tanulmányok, nyelvtudás (nyelvek és szint), esetleges munkatapasztalat, közösségi szolgálat vagy önkéntes munka (időpont és végzett munka jellege), hobbi, sport, speciális érdeklődés vagy olyan készség amiben kiemelkedő, vagy szívesen foglalkozik vele (IT, zene, művészetek). A nyelvi szint megállapításában online tesztek segíthetnek pl.: https://www.british-study.com/en/grammar-test/  A CV legyen olyan minőségű pontosságában és megszerkesztettségében, kinézetében, hogy azt adott esetben egy ír cégnek elküldhessük.
  • A két dokumentumot az alábbi email címre kérjük elküldeni: karolyi.erasmus.palyazat@gmail.com
  • Jelentkezési határidő: 2022. május 16. hétfő éjfél.
  • A jelentkezők ezután az iskolában egy angol nyelvű fogalmazást fognak megírni 2022. május 18-án, szerdán a 9. órában. Ennek témáját a helyszínen fogják megtudni, külön készülést ez nem igényel. Nyomtatott szótár használható.
  • Ezt követik a szóbeli interjúk, ahol a beszédkészségről kell számot adni. Az interjúbeosztás helyszínnel és időponttal a bejáratnál lesz látható május 18-tól. A jelentkezők az alábbi kérdéssor alapján készülhetnek fel:

Your oral interview will include 5 of the following 32 listed questions:

  1. Explain the geographical differences between the United Kingdom, Great Britain, Ireland, Northern Ireland and the British Isles.
  2. Who is the PM of Ireland at the moment? How do you say PM in Irish?
  3. What do you know about the president of Ireland?
  4. Where is the parliament, and how many chambers does it have? What are their names?
  5. When did Ireland become independent from the UK? Was that a peaceful separation?
  6. List the most important national holidays and celebration days in Ireland.
  7. Which are the most significant tourist attractions of Donegal?
  8. What do we call the Giant’s Causeway?
  9. Since when has Ireland been part of the EU?
  10. In what ways did the Irish economy benefit from becoming part of the EU?
  11. Who was Erasmus of Rotterdam?
  12. What is Letterkenny famous for?
  13. Which are the most typical Irish dishes and drinks?
  14. What are the prevailing religions in Northern Ireland these days and why?
  15. What was the ‘Bloody Sunday’?
  16. What are the differences between cider, ale, lager, ginger beer and stout?
  17. How much is one pint in millilitres?
  18. Does Northern Ireland currently use the metric system or the British Imperial Measurement System?
  19. What is the official currency of Ireland and since when do they have this currency?
  20. Explain the procedure of getting on an airplane. Which steps do you need to take?
  21. What kinds of objects are prohibited to be taken on board of an aeroplane?
  22. Explain the geographical setting of Belfast (rivers, mountains, proximity to the sea).
  23. What do you know about the facts and figures of Derry? Size, population, GDP…
  24. Could you name any famous Irish authors or playwrights?
  25. Name some famous Irish musicians or actors/actresses.
  26. What do you know about the receiving organisation Northwest Academy of English?
     
  • A nagyjából 10 perces interjú során a fentiek közül 5 random kérdést kell megválaszolni, tehát bármelyiket kaphatja a jelentkező. Itt javasolt az alapos felkészülés az internet segítségével.
  • Mindezt a pályázati bizottság pontozza sok résztvevő tanár segítségével, a lehető legobjektívebb módon (szókincs, folyamatos beszéd, tartalom, tudás). A pályázót nem saját nyelvtanára fogja kérdezni.
  • A jelentkezők pontot kapnak mindezeken túl a következőkre:
    - tanulmányi előmenetel az érettségi tárgyakból az utolsó osztályozott tanévben (2021 június): Magyar nyelv és irodalom, Történelem, Matematika, Közgazdaságtan (több tárgy esetén a legjobb jegy).
  • Az osztályfőnök is pontozza az elmúlt évekre vonatkozóan a jelentkező magatartását és közösségi munkáját (plusz feladatok vállalása, kooperatív munkamorál a tanórákon, általános hozzáadott érték az osztályhoz).
  • Plusz pont szerezhető versenyeredményért, ezt kérjük a CV-ben feltüntetni (verseny időpontja, helyezés).
  • Az összesített részpontszámok ágazatonként külön kerülnek összehasonlításra (két tanítási nyelvű, NYEK, közgazdaság), minden ágazatból az esélyegyenlőség érdekében a jelentkezők arányban kerülnek majd be a résztvevők.
  • Eredményhirdetés várhatóan 2022. május 25-én lesz, amit a következő héten online szülői-résztvevői közös értekezlet követ a sikeresen pályázók számára.

A jelen meghirdetett mobilitási program csakis akkor valósulhat meg, ha a járványügyi magyar és ír korlátozások és az iskola vezetése illetve fenntartója azt az indulási időpont előtt engedélyezi. Így az időpontváltoztatás jogát fenntartjuk, ugyanakkor a mostani körben kiválogatott résztvevők a későbbi kiutazáson is részt vehetnek, amennyiben az időpont megfelel számukra.